Informacja dla byłych pacjentów o możliwości odbioru dokumentacji medycznej przeznaczonej do wybrakowania
Na podstawie Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r. (Dz.U.2024 poz.581t.j.) i Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz.U.2024 poz.798 t.j.) informujemy, że pacjent ma prawo do dostępu do dokumentacji medycznej, a także odbioru oryginałów dokumentacji medycznej po upływie:
- 20 lat – historie choroby i kartoteki;
- 22 lat – historie choroby i kartoteki dotyczące dzieci do ukończenia 2. roku życia;
- 30 lat – historie choroby i kartoteki w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia.
W związku z powyższym, informujemy byłych pacjentów Wojewódzkiego Szpitala Dziecięcego im. J. Brudzińskiego w Bydgoszczy o możliwości odbierania oryginałów dokumentów z 2002 roku, a w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia – z 1994 roku.
Odbiór powinien nastąpić najpóźniej w terminie do 31 października 2025 roku. Po tym terminie dokumentacja ulegnie wybrakowaniu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Terminy odbioru dokumentacji należy zgłaszać telefonicznie pod numerem (52) 32 62 85 lub kom. 500 063 060 od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00. Zgłoszoną dokumentację należy odebrać w ciągu 4 dni roboczych od ustalonego telefonicznie terminu.